کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: بیش از ۵ میلیون شهروند بیمه سلامت شدند | فعال سازی بیش از ٢ هزار کارخانه و ایجاد ٩٠٠ هزار شغل

  • کد خبر: ۱۴۷۰۰۰
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
سخنگوی دولت: بیش از ۵ میلیون شهروند بیمه سلامت شدند | فعال سازی بیش از ٢ هزار کارخانه و ایجاد ٩٠٠ هزار شغل
سخنگوی دولت گفت: باید طرح پزشک خانواده باید به سمت اجرایی شدن برود امسال حدود ۵ میلیون ۴٠٠ هزار شهروند از خدمات بیمه درمان بهره‌مند شدند که بیشتر آنها جزو دهک‌های پایین هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری جهرمی دوشنبه شب در گفت وگویی درباره شاخص‌های بودجه ١۴٠٢ گفت: در لایحه بودجه تقدیمی دولت، صندوق‌های پیشرفت و عدالت استانی برای پیشرفت هر استان متناسب با سند آمایش سرزمینی و ویژگی‌ها و شاخص‌هایی که هر استان و اولویت‌های هر منطقه تعریف شده است.

سخنگوی دولت درباره مالیات در بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت با وجود اینکه تلاش کرده با شناسایی مؤدیان جدید درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد، در عین حال مبنای افزایش مالیات را کاهش داده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت سال گذشته مالیات تولید کنندگان را پنج درصد و در بودجه سال آینده هفت درصد کاهش داده است و تلاش می‌کند کسانی که شفافیت مالی ندارند و در جاهای غیرمولد کار می‌کنند و فرار مالیاتی را دارند شناسایی و از آنها مالیات اخذ کند.

وی گفت: در سال آینده در حوزه مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی هم بودجه افزایش یافته و این علاوه بر رقمی است که برای وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده است.

دبیر هیات دولت درباره اقدامات دولت برای حمایت از بورس هم گفت: برای صندوق تثبیت بازار سرمایه به منظور جبران منابع مردم، در بودجه سال آینده، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تقویت منابع آن پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در حوزه خانواده و جمعیت هم تمامی دستگاههای اجرایی موظف شده‌اند تا یک درصد منابع‌شان را برای حمایت از زنان و خانواده اختصاص دهند که این برای نخستین بار است.

بهادری‌جهرمی در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: دولت تلاش کرد منابع بودجه سال آینده را واقعی پیش‌بینی و متناسب با منابع، هزینه‌ها را مشخص کند، خیلی از طرح‌های دولت در سقف بودجه موجود امکان تحقق نداشت، برای همین با منابع غیر واقعی به دنبال آن نرفت.

بیش از ۵ میلیون شهروند بیمه سلامت شدند

سخنگوی دولت درباره حوزه بهداشت و سلامت گفت: باید طرح پزشک خانواده باید به سمت اجرایی شدن برود امسال حدود ۵ میلیون ۴٠٠ هزار شهروند از خدمات بیمه درمان بهره‌مند شدند که بیشتر آنها جزو دهک‌های پایین هستند.

پیش‌بینی ٧٠ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت در ١۴٠٢

بهادری جهرمی گفت: برای سال آینده حدود ٧٠ هزار میلیارد تومان منابع برای یارانه حوزه سلامت و دارو در بودجه پیش بینی شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به اقدامات دولت در دومین دور سفرهای استانی گفت: دور دوم سفرهای استانی که در حال انجام است و علاوه بر سفرهای موردی، دور دوم سفرها در حال اجراست و تمرکز اصلی پیگیری و سرعت بخشیدن به اجرای مصوبات دور اول است.

بهادری جهرمی گفت: در این دور مواردی چون افتتاح و یا طرح‌هایی که به مرحله بهره برداری رسیده است را شامل می‌شود و استان‌هایی که موفقیت بیشتری داشته‌اند در پیشبرد برنامه‌ها در اولویت سفر قرار می‌گیرند که به نوعی مشوقی برای استان باشد.

وی ادامه داد : بودجه عمومی کشور به ویژه در نیمه ابتدایی یعنی ۶ ماه اول فعالیت دولت در سال ۱۴۰۰، در اجرای مصوبات بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده و سفرهای نیمه دوم هم برخی تخصیص داده شده و برخی در حال تخصیص است.

فعال سازی بیش از ٢ هزار کارخانه و ایجاد ٩٠٠ هزار شغل

بهادری‌جهرمی به احیای و فعال سازی بیش از ۲ هزار کارخانه و کارگاه از ابتدای شروع به کار دولت اشاره کرد و گفت: در یک سال و چهار ماه از شروع به کار دولت، فعالیت خیلی از کارخانه‌ها نیمه تعطیل یا راکد و غیر فعال از سرگرفته شد. وقتی از ظرفیت استفاده نمی‌شود یعنی چرخه اقتصاد خوب نمی چرخد و کسب و کار مردم منطقه دچار مشکل می‌شود. همین اقدامات باعث شد در طول یک سال و چهار ماه، ٩٠٠ هزار شغل ایجاد شده است.

سخنگوی دولت افزود: مردم وقتی تلاش‌های دولت را برای رفع مشکلات می‌بینند، همکاری می‌کنند و همواره مردم ما جلوتر از دولت‌ها حرکت کرده‌اند. به طور قطع با وجود چنین مردمی دشمنان نمی‌توانند برنامه‌های خودشان را پیش ببرند و ما قطعاً آینده‌ای بهتر از امروز خواهیم داشت.

سومین سفر استانی رییس جمهور به استان بوشهر

دبیر هیات دولت به مأموریت رییس جمهور به معاون اول به همراه تعدادی از وزرا به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و از سومین سفر سفر استانی رئیس‌جمهور هم به استان بوشهر خبر داد که در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

افتتاح ٢٢٠٠ طرح در دهه فجر

بهادری‌جهرمی اولویت این دولت را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: ستاد بزرگداشت دهه فجر بیش از یک ماه است که در دولت تشکیل شده و بیش از ۲۲۰۰ طرح بزرگ کوچک و بزرگ مانند حوزه مسکن و پالایشگاه‌ها در حال بررسی هستند که در ایام دهه فجر افتتاح شوند.

سازمان بازرگانی تشکیل می‌شود

وی از دستور کار دولت برای تهیه لایحه‌ای جهت تشکیل سازمان بازرگانی خبر داد و گفت: پیشنهاد دولت این است که مجموعه بازرگانی و تنظیم بازار هم از مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و مابقی دستگاه‌ها مجزا شود و به صورت جداگانه در سازمان بازرگانی که به صورت مستقل و تحت نظر نهاد ریاست‌جمهوری خواهد بود، قرار گیرد که این نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است و در قالب یک لایحه فوریت‌دار به مجلس ارسال خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->